BTK’yı nereye şikayet edebilirim?
İnternet, telefon ve posta hizmetleriyle ilgili tüketici şikayetlerini nereye bildirebiliriz? Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu’nun (BTK) adresini kullanabilir veya BTK Tüketici İletişim Merkezi’ni (0312 294 94 94 veya ALO 120) arayabilirsiniz.
BTK hangi bakanlığa bağlıdır?
Bilgi ve iletişim teknolojileri alanında kamu düzenleme ve denetim kurumu olan BTK, Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı’na bağlı olarak faaliyet gösteriyor.
BTK’ya itiraz nasıl yapılır?
İlgili kişi veya kurum, bu idari tedbirlere karşı e-devlet, posta veya posta yoluyla itiraz edebilir. BTK’ya imzalı dilekçe ve alan adı mülkiyetine ilişkin ödeme belgesinin yetkiliye sunulmasıyla şahsen teslimat yapılır.
BTK şikâyet edince ne olur?
Şikayetiniz, hizmeti aldığınız satıcı/sağlayıcı tarafından Tüketici Şikayet Yönetim Sistemi (BTK) üzerinden 10 iş günü içerisinde cevaplandırılacaktır. Verilen cevapla sorun çözülemezse tüketici 10 gün içerisinde işletme çözümüne itiraz edebilir.
184 şikayet edince ne olur?
İhbarı alan tütün ekibi derhal verilen adrese giderek ihbarı yerinde inceler. Denetleme ekibi bir ihlal tespit ederse gerekli önlemler alınır ve denetim görüntüleri ve raporları sistem üzerinden merkez ofise gönderilir.
BTK hangi şikayetlere bakar?
Şikayet gönderme, zararlı içerik bildirme, sabit abonelik talebinde bulunma gibi işlemler kurumun internet sitesi üzerinden gerçekleştirilebilir. BTK, İnternet sağlayıcıları ile ilgili sorunları çözer, dolayısıyla İnternet sağlayıcınızla ilgili bir abonelik sorununuz varsa yapmanız gereken en iyi şey BTK ile iletişime geçmektir.
BTK özel mi devlet mi?
Kurum kamu tüzel kişiliğine ve idari ve mali özerkliğe sahip özel bütçeye sahiptir. BTK ve Başkanlık teşkilatından oluşur. Kurul Başkanı kurumun en üst düzey idari görevlisidir.
BTK şikayet kaç günde cevaplanır?
İşletmeciler bu kanaldan ve doğrudan işletmeciye iletilen şikayetlere 15 gün içinde cevap vermek zorundadır. Alınan cevaplar BTK tarafından incelenecek ve mevzuata uygun olanlar tüketiciye iletilecektir.
BTK e-devlet onaylı mı?
Değerli yakınlarımız, e-devlet profilinizde belgeleriniz görüntülenmiyor.
İnternet ile ilgili şikayetleri hangi bakanlığa yapılır?
Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu.
Erişim engeli talebi kaç günde sonuçlanır?
Özel hayatın gizliliğini ihlal ettiği gerekçesiyle BTK’dan internet yayınlarına erişimin engellenmesini talep eden herkes, bu talebini talep tarihinden itibaren yirmi dört saat içinde ceza adaleti hakiminin kararına sunmak zorundadır. Hakim, mahremiyet hakkının ihlal edilip edilmediğine 48 saat içinde karar verecektir.
BTK ile nasıl iletişime geçilir?
Daha önce 0312 294 94 94 numarasıyla ulaşılabilen “BTK Tüketici İletişim Merkezi”, tüketicilere daha hızlı ve etkili bir hizmet sunmak amacıyla kısa numara 120 olarak değiştirildi. Konuyla ilgili detaylı bilgiye aşağıdaki bağlantıdan ulaşabilirsiniz.
CİMER’e şikayet edince ne olur?
Başvuruda şikâyet edilen kişi veya makam, daha üst bir makam veya kurumun denetim makamı tarafından incelenecek ve bu makam başvuruya cevap verecektir. Şikâyet edilen kişi veya idari makamın başvuruya cevap vermesi mümkün değildir.
BTK kurum incelemesi ne kadar sürer?
Başvuru kapsamında sunulan belgelerin inceleme süresi 15 gündür. Başvuru belgelerinin eksik olması durumunda 15 güne kadar ek süre tanınır. Belge incelemesinden sonra iki aylık yerinde inceleme başlar. Yerinde inceleme sırasında bir eksiklik tespit edilirse en fazla 1 aylık ek süre tanınır.
175’e ne şikayet edilir?
Bakanlığımız bünyesinde kurulan ‘Alo 175 Tüketici Danışma Hattı’ tüketicilerimizin sorunlarına çözüm sunularak, tüketici uyuşmazlıklarının çözümü için başvurmaları gereken ilgili mercilere yönlendirildikleri bir ‘çağrı merkezi’ işlevi görmektedir.
175’e ne şikâyet edilir?
Bakanlığımız bünyesinde kurulan ‘Alo 175 Tüketici Danışma Hattı’ tüketicilerimizin sorunlarına çözüm sunularak, tüketici uyuşmazlıklarının çözümü için başvurmaları gereken ilgili mercilere yönlendirildikleri bir ‘çağrı merkezi’ işlevi görmektedir.
BTK iletişim nereye bağlıdır?
Kurumun bağlı olduğu bakanlık Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı’dır. 5018 sayılı Kanun’da düzenleyici ve denetleyici makamlardan biri olan Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu, 5809 sayılı elektronik haberleşme alanında denetim, düzenleme, koordinasyon ve kontrol sağlamaktadır.
BTK kurum incelemesi ne kadar sürer?
Başvuru kapsamında sunulan belgeler için inceleme süresi 15 gündür. Başvuru belgeleri eksikse, 15 güne kadar bir ek süre tanınır. Belge incelemesinden sonra, iki aylık yerinde inceleme başlar. Yerinde inceleme sırasında bir eksiklik tespit edilirse, 1 aya kadar bir ek süre tanınır.
İmei kayıt şikayeti nereye yapılır?
Kayıp/Çalıntı bildiriminde bulunmak için cihazın 15 haneli IMEI numarasının bilinmesi ve bağlantının yasal sahibi olan kişinin aşağıdaki işlemleri yapması gerekmektedir: e-Devlet Kapısı veya BTK Bilgi ve Bildirim Merkezi (Tüketici İletişim Merkezi-120) kanallarından biri üzerinden bildirimde bulunulması gerekmektedir.